Żywieniowa, zimowa odporność

Mądre powiedzenie mówi, że jesteśmy tym co spożywamy. Lekarze uzupełniają to zdanie twierdzeniem, że wartościowe jedzenie to naturalna szczepionka dla organizmu. Coraz częściej docierają do nas informacje, że dobrze skomponowana dieta potrafi zdziałać cuda. Tak dzieje się w przypadku dzieci autystycznych, chorych na cukrzyce, nadciśnienie, nowotwory. Jednak babcine sposoby są polecane również przez lekarzy, którzy biją na alarm obserwując jak często zamieniamy dobre metody, które są wręcz zbawienne, na suplementy i farmaceutyki. Przygotowanie organizmu do niełatwego przejścia do czasu zimowego, który jest prawdziwym testem dla naszej kondycji powinno się zacząć tak naprawdę latem. Nie mniej jednak każdy czas jest dobry. Czarną herbatę czy kawę warto zamienić na napar rumianku, który podnosząc stężenie polifenoli działa przeciwzapalnie. Ważne, by sięgać po niego codziennie, a nie tylko w momencie kiedy dopadało nas już przeziębienie czy zapalenie górnych dróg oddechowych. Częściej powinniśmy sięgać po ryby, zwłaszcza te tłuste, które mają zbawienne działanie na wiele obszarów naszego organizmu. Są z cała pewnością lepsze w smaku aniżeli znienawidzony przez wielu tran. Zaskoczeniem będzie fakt, że mleko okazało się niebywałym środkiem, który wzmacnia, wzbogaca nasz organizm i rozgrzewa. Zamiast sięgać po kapsułkę z witaminą C lepiej sięgnąć po paprykę, zwłaszcza ta czerwona jest bogactwem o którym nie powinno się zapominać. Picie soku z kiszonej kapusty oczyszcza i przeprowadza naturalny detoks, natomiast owsianka będzie idealnym uzupełnieniem w błonnik, ale i tarczą przeciw chorobowym bakteriom.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for