Zdrowe odżywianie kluczem do długiego życia

Zdrowe odżywianie kluczem do długiego życia

Życie w biegu powoduje, że często nie mamy czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku. Ma to niewątpliwie negatywny wpływ na kondycję naszego organizmu. Mnożą się choroby, czujemy się ciągle zmęczeni i niewyspani. Warto zatem zadbać o swoje zdrowie. Stare porzekadło mówi, że „jesteś tym, co jesz”, co oznacza, że należy dużą uwagę przywiązywać do tego, jakie pokarmy i w jakiej ilości spożywamy. Podstawą zrównoważonej diety są owoce i warzywa, które powinniśmy spożywać nawet i pięć razy dziennie celem dostarczenia organizmowi niezbędnych witamin oraz mikroelementów. Popularne w Polsce mięso powinno być spożywane jedynie raz do dwóch razy w tygodniu. Nabiał oraz ryby również dostarczają nam niezbędnych witamin i mikroelementów, utrzymując pozytywny wpływ na nasz układ kostny. Należy także pamiętać o jedzeniu dużej ilości produktów pełnoziarnistych, jak płatki owsiane, pieczywo ciemne, grahamki itp. Błonnik w nich zawarty zapewnia oczyszczenie organizmu z resztek jedzenia. Do niezwykle rekomendowanych produktów należą też rośliny strączkowe, jak fasola czy soczewica. Dostarczają one organizmowi białek roślinnych, co jest pożądane jeżeli jemy mało mięsa. Jak widać z jadłospisu należy praktycznie całkowicie wykluczyć wszelkiego rodzaju fast foody czy słodycze. Możemy je spożywać jedynie sporadycznie.