Witaminy i ich źródła

Wielu ludzi zastanawia się w jaki sposób ułożyć swoją dietę, aby zadbać o dostarczenie wszystkich składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Oczywiście w naszych dietach nie powinno zabraknąć świeżych warzyw i owoców, bogatych w witaminy. Witaminy pochodzenia naturalnego są znacznie lepiej przyswajane przez organizmy, niż ich chemicznie syntetyzowane odpowiedniki. Najczęściej zaleca się zjadanie kilku porcji warzyw lub owoców dziennie. Takla ich ilość zabezpiecza nam dostarczenie odpowiedniej ilości witamin dla naszego organizmu. Spośród trzynastu znanych witamin, niektóre mają różną budowę chemiczną, więc można je znaleźć w różnych produktach żywnościowych. Wiele z nich mogą być zawarte w produktach takich jak marchew, natka pietruszki, morele, brzoskwinie, zbożach, kapuście, czosnku, kalafiorach, brokułach, szczypiorku i tym podobnych. Praktycznie każde warzywo i owoc zawierają jakieś witaminy. Można je również znaleźć w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak ser, mleko, śmietana, wątroba. Każda niemal witamina może być syntetyzowana chemicznie. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić naturalnych składników. Trzeba o tym pamiętać układając codzienny nasz jadłospis.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for