Witamina znana jako kwas foliowy

Witamina B9 bardziej znana jest jako kwas foliowy i głownie kojarzony jest z kobietami w ciąży. Jednak witamina te ma także właściwości potrzebne osobom, które nie są w ciąży. Witamina B9 bowiem odpowiedzialna jest za prawidłowe funkcjonowanie naszego mózgu. To właśnie ona bierze udział w procesie podziału komórek. Oprócz tego witamina ta wytwarza potrzebne naszemu organizmowi krwinki czerwone przez co dzięki jej występowaniu mamy możliwość ochronić się przed pojawieniem się anemii. Jak wiadomo witamina B9 bierze przeważnie udział w prawidłowym rozwoju płodu u kobiet w ciąży. Dlatego też jej występowanie jest bardzo ważne zwłaszcza w tym okresie. Kobiety, które planują ciąże powinny skonsultować się z lekarzem, który w momencie występowania braków tej witaminy zapisze potrzebne suplementu by to uzupełnić. Niedobór tej witaminy oprócz zaburzeń płodowych może także doprowadzić do niedożywienia naszego organizmu jak i do problemów związanych z naszym trawieniem. Warto jednak wiedzieć jaka dawka dzienna jest wskazana dla nas. Przekroczenie jej może doprowadzić do wielu skutków ubocznych. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza u kobiet w ciąży. One musza być pod stałą opieka lekarza, który będzie kontrolował występowanie tej witaminy w naszym organizmie. Warto także wiedzieć w jakim pożywieniu występuje B9. Otóż najwięcej jej maja kiełki pszeniczne jak i drożdże. Czyli jedzenie gdzie występują te składniki powoduje podniesienie poziomu występowania witaminy B9. Na pewno wart jeść warzywa takie jak kalafior czy szpinak dzięki temu nasz organizm będzie miał prawidłowy zasób witaminy b9.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for