Witamina B

Wszelkie witaminy grupy B mają wspólne cechy i dlatego też w ogólnym rozumieniu naukowym są wrzucane do jednego worka o nazwie witamina B kompleks. Przykładowo, Witamina B1 czyli inaczej zwana tiamina. Zaburzenia przemian węglowodorowych oraz porażenie nerwów to podstawowe problemy związane z niedoborami witaminy B1. Aby je uzupełnić należy sięgać po ziemniaki, a także wieprzowinę i wątrobę. Zdrowe pod tym względem są również orzechy brazylijskie oraz fasola czy brunatny ryż. Brak witaminy B2 zwanej ryboflawiną może powodować spadek energii, zwłaszcza u kobiet w ciąży i matek karmiących. Ryboflawinę możemy znaleźć w jajkach oraz drobiu. Osłabienie organizmu a także ból głowy i apatia to objawy braku witaminy B3 o nazwie niacyna albo PP. Aby przeciwdziałać jej niedoborom należy spożywać wątrobę, mięso a także ryż i ziemniaki. Kwas pantotenowy to inaczej witamina B5. Jest we wszystkich produktach zwierzęcych i roślinnych. Sporo tej witaminy znajduje się w pełnoziarnistym chlebie oraz w suszonych owocach. Pirydoksyna czyli witamina B6 odpowiada za właściwy stan skóry oraz zapobiega niedokrwistości. Jest bardzo ważna przy zapobieganiu zaburzeniom przedmenstrualnym. Jest też ochronna, gdy w grę wchodzi działanie środków antykoncepcyjnych. Może jednak powodować, spożywana w nadmiarze, zaburzenia neurologiczne w postaci słabości i drętwienia.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for