Podstawa to regularność

Niewłaściwy sposób odżywiania się wpływa negatywnie nie tylko na naszą zdrowie fizyczne, lecz także samopoczucie. Jedząc w biegu nie zaspokajamy naszych podstawowych potrzeb. Obiady na mieście czy jedzenie typowo barowe, przekąskowe, także nie jest niczym dobrym. Do tego dochodzą spore ilości kawy, która wypłukuje cenne pierwiastki i minerały z naszego organizmu. Dlatego jesteśmy cały czas przemęczeni i trudno nam się skupić. Warto wiec zadbać o jakość i odpowiednią ilość naszych posiłków. A podstawą w planowaniu jadłospisu jest regularność. Śniadania, obiady i kolacje powinniśmy jeść codziennie od tej samej porze. Pierwszy posiłek, najlepiej do pół godziny po przebudzeniu. Z kolei ostatni – do godziny osiemnastej. Podjadanie w godzinach wieczornych źle wpływa na nasze trawienie i często jest przyczyną kłopotów z nadwagą. Śniadanie powinno być sycące, najlepiej jest przygotować je na bazie mleka – musli, płatki, kakao z kanapkami – pomysłów jest wiele. Z kolei kolacja musi być lekka dla naszego żołądka – analogicznie w przypadku podwieczorku. Kiedy będziemy jedli posiłki o stałych porach, nasz organizm z cała pewnością wychwyci ten rytm i dostosuje do niego swoją pracę. Trawienie będzie odbywało się prawidłowo i żadne pokarmy nie będą zalegały w żołądku. Dzięki temu będziemy czuli się pełni energii i gotowi do podjęcia codziennych wyzwań.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for