Kwas foliowy

Bardzo ważną witaminą z grupy B jest folacyna. Potocznie witamina ta nazwana została kwasem foliowym. Witamina ta ma niezwykle ważne znaczenie, dla wszystkich kobiet będących w ciąży, lub tych planujących zajście w ciąż. Prawidłowa ilość kwasu foliowego zapobiega powstawaniu wad wrodzonych, zabezpiecza przed wadami cewki nerwowej u płodów. Ponadto witamina B9 zapobiega powstawaniu anemii, nadaje także skórze zdrowy wygląd. Niedobór tej witaminy w naszych organizmach może również prowadzić do zaburzeń w układzie trawiennym, zmianach w błonach śluzowych. Źródłem kwasu foliowego są wszystkie ciemnozielone i pomarańczowe rośliny. Brokuły, nasiona strączkowe, dynia, a także orzechy, migdały czy szpinak. Kwas foliowy można również znaleźć w wątrobie, produktach mlecznych i kaszy jęczmiennej. W żywności występuje w postaci folianów, które nie są w 100% przyswajane przez organizm. Można kwas foliowy przyjmować w postaci suplementów. Jest on wtedy zdecydowanie lepiej przyswajalny przez organizm. Najczęściej przyjmowana jest dawka 0,4 mg na dobę. Przy przestrzeganiu takiej dawki, istnieje niewielkie ryzyko przedawkowania. Przyjmowanie dużych dawek kwasu foliowego może maskować niektóre rodzaje niedokrwistości.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for