Kwas foliowy, inaczej zwany witaminą B6

Dlaczego odpowiednia ilość kwasu foliowego jest tak bardzo wskazana dla kobiet będących w ciąży? Badania naukowe wykazały, że u noworodków, których mamy otrzymywały w czasie ciąży zmniejszoną ilość witaminy B6, inaczej zwanej kwasem foliowym, występowały wrodzone wady układu nerwowego. Witamina ta jest bowiem odpowiedzialna za tworzenie otoczki mielinowej wokół neuronów. Kwas foliowy jest współodpowiedzialny za tworzenie kwasów DNA i RNA, wraz z witaminą B12 bierze udział w tworzeniu czerwonych ciałek krwi oraz podziale komórek, bierze udział w syntezie aminokwasów, piryn i pirymidyn. Serotonina, tzw. hormon szczęścia, który działa na nas uspokajająco i kojąco, powstaje przy udziale kwasu foliowego. Odpowiednia ilość witaminy B6 pozwoli na zachowanie naszego serca w dobrym zdrowiu. Według naukowców, wystarczy przyjmować dziennie 400 miligramów witaminy B6, aby utrzymać w organizmie równowagę. Kwas foliowy znajdziemy w takich produktach jak drożdże, otręby, sałata, szparagi, kalafior, brokuły. Bardzo dobrym źródłem witaminy B6 są żółtka kurzych jaj i wątróbka. Jeżeli ilość kwasu foliowego w organizmie będzie niewystarczająca, a trzeba pamiętać, że wchłaniamy mniej niż 50% tej witaminy – mogą wystąpić różne dolegliwości jak bóle głowy, problemy ze snem, rozdrażnienie, osłabienie, biegunka, utrata apetytu.

Both comments and pings are currently closed.
Designed for